Jauguar E-type 60 collection

—úvod

Dodnes si pamatuji malý modýlek, tuším od Bburaga, v ohlodané modré metalíze, která naznačovala, že autíčko prošlo velmi náročným testováním malého jezdce. Už tehdy to byl veterán, ikona, ale svým šarmem mne uhranul. Bylo to nejlepší autíčko v mé sbírce, vydrželo vše.

 Nemůžu uvěřit, že tento týden slaví 60 let! Ne ten modýlek, ale jeho reálná předloha. Jaguar E-Type patří mezi mé oblíbence v pestrém světě klasických aut. A nejsem určitě sám. Moderní Jaguar si to samozřejmě plně uvědomuje, a tak na oslavu šedesátin pro nás, nadšence, připravil skutečnou lahůdku.

“Nemůžu uvěřit, že tento týden slaví 60 let! Ne ten modýlek, ale jeho reálná předloha. “

—všecho nechej a jeď

V jejich sanatoriu pro klasická auta vyrobí 12 kusů nových E-Typů. Takže moderní kastle, moderní podvozek, motor splňující normu euro 6 a to vše zabaleno do původního obalu. No to víte, rok 2021…

Ha, blbost, postaví je podle staré receptury jen se špetkou modernizace. Proč zrovna dvanáct? Na víc kusů jim nezbyly díly… Zase kecám, to je mi podobné. Vyrobí šest párů, kupé a kabriolet. Cítím další PROČ. Vzpomínáte, jak proběhla premiéra E-Typu v Ženevě? Ne? Buďte v klidu, já to taky nezažil, ale zaslechl jsem historku o dvou E-typech jedoucích z Coventry (Anglie) do Ženevy. První kus, kupé v laku „Naplno šedá“ s poznávačkou 9600HP absolvovalo malou premiéru pro pár vybraných novinářů ještě v Anglii, ale čas kvapil a bylo nutné stihnout tu velkou. Tehdejší PR manažer Jaguaru Bob Berry skočil do kupéčka a tím začala stíhací jízda na výstaviště. Berry dorazil 20 minut před začátkem autosalonu. 

 

 

Určitě vystoupil překvapený, protože dávno před ním přijel testovací jezdec Norman Dewis s kabrioletem v „nechej všeho zelené“ s označením 77RW. Původně mělo být představeno pouze kupé, ale sir William Lyons pochopil, že bude potřebovat také kabriolet. Zavolal tedy Dewisovi a řekl památnou větu „Nechej všeho a přijeď“. Dewis vypálil jako namydlený blesk a letěl přes noc trasu dlouhou 1130 km průměrnou rychlostí 109 km/h. Cesta trvala zhruba jedenáct hodin. Psal se rok 1961 a provoz určitě nebyl tak hustý jako dneska, ale stejně, zní to šíleně. Zajímalo by mě, jestli se tyto dva vozy potkaly na silnici během „testovací jízdy“.

 

“Kupé nalakují do „Naplno šedé“ (Flat Out Grey), lak na kabrioletu nese název „nechej všeho zelená“ (Drop Everything Green)”

—podvozek

Jak to souvisí se speciální edicí k šedesátinám? Tak to je zjevné. Jaguar Classic postaví právě tato dvě auta. Budou to přesné repliky s několika vylepšeními a samozřejmě patřičnými odkazy na legendární jízdu. Kupé nalakují do „Naplno šedé“ (Flat Out Grey), interiér potáhnou černou kůží, kovové prvky poškrábou větou „Myslel jsem si, že se sem nikdy nedostaneš“ a mapou trasy, na závěr polepí kapotu poznávačkou 9600HP. Ta fráze tam není náhodou, prý to samé řekl Lyons Berrymu, když přijel těsně před začátkem. V případě kabrioletu je to podobné, lakování nese název „nechej všeho zelená“ (Drop Everything Green) se zelenou kůží uvnitř a s nápisem „Nechej všeho a pojeď“.

 

—pohon

Co se týče techniky, je všechno v nejlepším pořádku. Klasický 3.8 XK řadový šestiválec s upraveným chlazením a elektronickým zapalováním produkuje 269 kobyl a vyvolává to do okolí skrze nerezový výfukový systém. Motor je spojený s úplně novým pětikvaltem a díky tomu oba Jagoši dokáží zrychlit na stovku za 7,1 vteřiny a skončí u 240 km/h.

 

—interiér

Modernizace projevila i v komfortní výbavě, a tak šofér má možnost využít satelitní navigaci v retro designu. Vůbec nic proti tomu nemám Porsche taky nabízí moderní Android rádio s dotykovým displejem pro své klasiky.

 

 

—závěr

Kupé a Kabriolet budou prodávány jako pár a pokud si jej koupíte, jste „nuceni“ absolvovat onu trasu z Coventry do Ženevy. Myslím si, že je to super nabídka. K tomu na víc dostanete i nepromokavou plachtu na celoroční uskladnění! Pokud máte zbytečných, těžko říct kolik miliónů, tak je to přesně pro vás!

 

podobné příspěvky

Octavia iV RS

Octavia iV RS

No jo, pořád dokola. Nová Octavie…
Národní poklad se dočkal čtvrtého vydání. Nový design, nový pohon a také nové RS.

číst více
Mazda 3 AWD Skyactiv X

Mazda 3 AWD Skyactiv X

Fascinovala mě nová Mazda 3. U tohoto auta snad zapojili všechny pracovníky vývojového centra, protože si jinak nedokážu vysvětlit, jak mohli něco takového vytvořit.

číst více
0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Share This