Morgan plus four – tradice v novém

—úvod

Ti Britové jsou fakt blázni. Vyrábějí stejnou káru už 69 let a nehodlají to měnit! Klišé o nejlínějších konstruktérech a designérech si nechám od cesty, protože na tom není ani chlup pravdy. Hoši z Malvernu s každou generací přinesou něco přelomového. Jejich poslední počin ukazuje, že tady ctí svou historii, ale zároveň dělají káry tak, aby byly konkurenceschopné.

 

“Klišé o nejlínějších konstruktérech a designérech si nechám od cesty, protože na tom není ani chlup pravdy.”

—rekonstrukce

Nový model Four Plus na první pohled vypadá stejně jako kdykoliv předtím, ale pod „vintage“ zjevem skrývá moderní techniku. Archaický ocelový rám nahradili moderní hliníkovou platformou, která je mnohem tužší a váží pouhých 97 kilogramů(!), nazývají to CX-Generation.

 Když už předělali skoro celé auto, tak tam snad nacpali nějaký prehistorický motor, aby zachránili slavnou tradici! Se vší úctou ke své historii naštěstí použili poslední výstřelek techniky od BMW. Four Plus znamená, že pod dlouhou kapotou kmitá čtyřválec, ale ne ledajaký. Poprvé v historii značky je dopovaný turbem a dává velmi pěkných 255 koní. S hmotností 1013kg (manuál) je to záruka čiré zábavy. Ať už s automatem, či manuálem, vždy si to člověk užije. Dynamicky je na tom lépe samozřejmě automatika (0-100 km/h 4,8s), škoda nevzhledného kniplu, který je stejný jako v novodobém BMW a neladí s retro vzhledem interiéru.

 

—kokpit

Kokpit, jak jej Morganovic nazývají, je účelný bez zbytečných kudrlinek. To ovšem neznamená, že budete sedět na plastové židli a točit bakelitovým kormidlem. Uvnitř si budete hovět v kožených sportovních sedačkách a v rukou třímat volant, pravda, moderního vzezření, který v případě automatu trochu hyzdí pádla řazení. Množství tlačítek nikoho nepřekvapí, víc jich ani není potřeba. Jako vždy jsem vyzkoušel konfigurátor a nabízí neskutečnou individualizaci auta, od vlastního odstínu laku po výběr kůže čehosi pod pásy, aby neotíraly sedačky. Mimochodem, fakt doporučuji si jej vyzkoušet, připadáte si jako při hraní NFS, když zvyšujete rating své káry v garáži.  

—závěr

Four Plus na mě udělal skutečný dojem, Morgany mám rád. Nová generace slibuje mnohem lepší zážitky než doposud, tak doufám, že budu mít tu čest!

foto: Morgan company

 

podobné příspěvky

Octavia iV RS

Octavia iV RS

No jo, pořád dokola. Nová Octavie…
Národní poklad se dočkal čtvrtého vydání. Nový design, nový pohon a také nové RS.

číst více
Mazda 3 AWD Skyactiv X

Mazda 3 AWD Skyactiv X

Fascinovala mě nová Mazda 3. U tohoto auta snad zapojili všechny pracovníky vývojového centra, protože si jinak nedokážu vysvětlit, jak mohli něco takového vytvořit.

číst více
0 0 vote
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Share This