Porsche 718 4.0 GTS

—úvod

Jsem fakt spokojený. Zřejmě se s tím nikdy neprojedu, ale tento krok mě vážně zahřál na srdci. Jediné středomotorové Porsche opět osadili plnotučným šestiválcem. Ve verzi GTS čtyřlitr nahradil původní čtyřválec a je spojen výhradně s manuálním šestikvaltem, a tak se nebezpečně přibližuje ikonickému GT4. Záleží jen na vás, jestli chcete lítat s větrem ve vlasech nebo v uzavřeném kupé, obojí je k dispozici.

” Zřejmě se s tím nikdy neprojedu, ale tento krok mě vážně zahřál na srdci. Jediné středomotorové Porsche opět osadili plnotučným šestiválcem. ”

—motor

Jak jsem zmínil na začátku, motorově se nové GTS přiblížilo GT4 a je to podloženo i tím, že motor a převodovka jsou právě z vrcholné verze. Samozřejmě nemůže být stejně výkonný, ba výkonnější, dává skvělých 395 koní. Ale projev má identický! Fakt, že je ponížený výkon a maximální otáčky motoru sníženy z osmičky na 7800 ot/min asi pozná jen skutečně vytrénovaný zadek.

—design

Já volím Cayman. Myslím si, že bude tužší, agilnější a při nepřízni počasí nemusím čekat, než mi přestane kapat na hlavu a vůbec, působí na mě víc sportovněji. Vzhled se beztak nezměnil a zřejmě zaujme stejně jako jiné verze 718 (vyjma GT4 samozřejmě). Specifickou věcí jsou snad jen nálepka 4.0 GTS na boku a jiné koncovky výfuku. Zjev jde samozřejmě přizpůsobit v rámci individualizace a doplnit tuhle káru o pár drobností, bez kterých nedokážete žít. Musím se přiznat, že v konfigurátoru jsem strávil hodně času, abych vyzkoušel všemožné kombinace barev, materiálů a doplňků, včetně lakovaného označení modelu, sportovních sedaček a barevných bezpečnostních pásů.

“Zjev jde samozřejmě přizpůsobit v rámci individualizace a doplnit tuhle káru o pár drobností, bez kterých nedokážete žít. ”

—bez kompromisů

Zkrášlení vzhledu je třešinka na dortu. Ve standardu má nové GTS namontováno lepší výfuk, aktivní sportovní podvozek PASM, samosvor, vektorování točivého momentu a mnoho dalších užitečných věcí. Samozřejmě, jak je u Porsche a jiných značek zvykem, za tučný příplatek je možné namontovat karbon-keramické brzdy, ale kdo je využije na běžné okresce.

“Ve standardu má nové GTS namontováno lepší výfuk, aktivní sportovní podvozek PASM, samosvor, vektorování točivého momentu a mnoho dalších užitečných věcí.”

—závěr

Myslím si, že tohle je další krůček k tomu, aby Porsche postupně osadilo zbývající modely plochým šestiválcem. Možná je to bláhová představa, protože čtyřválec samozřejmě snižuje emise a je prostě víc zelený a tím paradoxně povoluje použití silnějších a zvířátka ohrožujících agregátů. Nehledě na to, že středomotorová koncepce v minulosti byla ve znamení použití plochého čtyřválce.

Jak jste na tom vy? Podělte se do komentářů!

 

podobné příspěvky

Octavia iV RS

Octavia iV RS

No jo, pořád dokola. Nová Octavie…
Národní poklad se dočkal čtvrtého vydání. Nový design, nový pohon a také nové RS.

číst více
Mazda 3 AWD Skyactiv X

Mazda 3 AWD Skyactiv X

Fascinovala mě nová Mazda 3. U tohoto auta snad zapojili všechny pracovníky vývojového centra, protože si jinak nedokážu vysvětlit, jak mohli něco takového vytvořit.

číst více
0 0 vote
Article Rating
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Share This