
Porsche 718 4.0 GTS
—úvod
Jsem fakt spokojený. Zřejmě se s tím nikdy neprojedu, ale tento krok mě vážně zahřál na srdci. Jediné středomotorové Porsche opět osadili plnotučným šestiválcem. Ve verzi GTS čtyřlitr nahradil původní čtyřválec a je spojen výhradně s manuálním šestikvaltem, a tak se nebezpečně přibližuje ikonickému GT4. Záleží jen na vás, jestli chcete lítat s větrem ve vlasech nebo v uzavřeném kupé, obojí je k dispozici.

” Zřejmě se s tím nikdy neprojedu, ale tento krok mě vážně zahřál na srdci. Jediné středomotorové Porsche opět osadili plnotučným šestiválcem. ”

—motor
Jak jsem zmínil na začátku, motorově se nové GTS přiblížilo GT4 a je to podloženo i tím, že motor a převodovka jsou právě z vrcholné verze. Samozřejmě nemůže být stejně výkonný, ba výkonnější, dává skvělých 395 koní. Ale projev má identický! Fakt, že je ponížený výkon a maximální otáčky motoru sníženy z osmičky na 7800 ot/min asi pozná jen skutečně vytrénovaný zadek.
—design
Já volím Cayman. Myslím si, že bude tužší, agilnější a při nepřízni počasí nemusím čekat, než mi přestane kapat na hlavu a vůbec, působí na mě víc sportovněji. Vzhled se beztak nezměnil a zřejmě zaujme stejně jako jiné verze 718 (vyjma GT4 samozřejmě). Specifickou věcí jsou snad jen nálepka 4.0 GTS na boku a jiné koncovky výfuku. Zjev jde samozřejmě přizpůsobit v rámci individualizace a doplnit tuhle káru o pár drobností, bez kterých nedokážete žít. Musím se přiznat, že v konfigurátoru jsem strávil hodně času, abych vyzkoušel všemožné kombinace barev, materiálů a doplňků, včetně lakovaného označení modelu, sportovních sedaček a barevných bezpečnostních pásů.
“Zjev jde samozřejmě přizpůsobit v rámci individualizace a doplnit tuhle káru o pár drobností, bez kterých nedokážete žít. ”




—bez kompromisů
Zkrášlení vzhledu je třešinka na dortu. Ve standardu má nové GTS namontováno lepší výfuk, aktivní sportovní podvozek PASM, samosvor, vektorování točivého momentu a mnoho dalších užitečných věcí. Samozřejmě, jak je u Porsche a jiných značek zvykem, za tučný příplatek je možné namontovat karbon-keramické brzdy, ale kdo je využije na běžné okresce.
“Ve standardu má nové GTS namontováno lepší výfuk, aktivní sportovní podvozek PASM, samosvor, vektorování točivého momentu a mnoho dalších užitečných věcí.”
—závěr
Myslím si, že tohle je další krůček k tomu, aby Porsche postupně osadilo zbývající modely plochým šestiválcem. Možná je to bláhová představa, protože čtyřválec samozřejmě snižuje emise a je prostě víc zelený a tím paradoxně povoluje použití silnějších a zvířátka ohrožujících agregátů. Nehledě na to, že středomotorová koncepce v minulosti byla ve znamení použití plochého čtyřválce.
Jak jste na tom vy? Podělte se do komentářů!


podobné příspěvky
BMW 128Ti
BMW představilo první rychlou předokolku, smiřte se s tím!
Morgan Plus Four
Ti Britové jsou fakt blázni. Vyrábějí stejnou káru už 69 let a nehodlají to měnit!
Holden – Vzdávám hold
Skončila jedna z automobilek, kterou skoro nikdo nezná, ale i tak má bohatou historii.
Ideální daily? Část 1.
Už zase ta Octavia. Jedničková v kombajnu, tak to je zákonitě nafťák a autor článku je zarytý fanoušek koncernu!
Octavia iV RS
No jo, pořád dokola. Nová Octavie…
Národní poklad se dočkal čtvrtého vydání. Nový design, nový pohon a také nové RS.
Mazda 3 AWD Skyactiv X
Fascinovala mě nová Mazda 3. U tohoto auta snad zapojili všechny pracovníky vývojového centra, protože si jinak nedokážu vysvětlit, jak mohli něco takového vytvořit.
Supr!