Octavia iV RS
—úvod

No jo, pořád dokola. Nová Octavie…

Národní poklad se dočkal čtvrtého vydání. Nový design, nový pohon a také nové RS.  Představení mělo proběhnout na Ženevském autosalonu. Bohužel jsme si ji odbyli pouze online, a tak si na reálné zkušenosti musíme počkat.

“Vzhledově se mi RSo hodně líbí, doprčic, fakt se povedlo. “
—desing

Vzhledově se mi RSo hodně líbí, doprčic, fakt se povedlo. Lidi to samozřejmě automaticky odsoudí, k tomu jim stačí vidět nadpis „Nová Škoda…“ a hned je všechno špatně. Já nikomu svůj názor nevnucuji, ale Škodovka zapracovala na vzhledu svých modelů, na kvalitě těžko říct. Má zkušenost je taková, že něco je kvalitní, něco děsivě poddimenzované, třeba plast kolem bezpečnostního pásu na B sloupku. U novinky se snad polepšili. 

—konstrukce

U sportovní verze očekávám sportovní podvozek. Plugin-hybridní verze má v reálu sériovou výšku, snad bude aspoň tužší nastavení nebo na to prostě narychlo bouchli sériové pružiny a tlumiče. Normální RS by mělo být snížené o 15 milimetrů. Pokud výrobce nic neudělá, snad to vyřeší Eibach Pro kit. Ovšem, kupovat si káru, kterou prezentují jako ostrou verzi a hned na to kupovat upgrade, aby to bylo použitelné… uvidíme, nechme se překvapit. O brzdách vím jen to, že mají červeně nalakované třmeny, ovšem na pohled vypadají dostatečně velké. Snad i účinek bude uspokojivý.

Prý to v této specifikaci udělá kilo za 7,3 vteřiny, není to kulervoucí hodnota, ale v běžném provozu takové zrychlení stejně nikdo jiný nemá.

—výkon

Představení se zúčastnila asi ta nejzajímavější kombinace, co se technologie týče. Netuším, jak to v reálu pojede, ale recept plug-in hybrid známe z mnohem silnější aut. Elektromotor zde nebude pouze na přejezdy, abyste zbytečně nestartovali, jako je tomu u Porsche 918 a jiných supersportů.

Mě upřímně je to trochu proti srsti, asi bych si hybrid užil v obyčejné oktávě, ne v ostřejší verzi. Naštěstí to není jediná varianta a výrobce nacpe pod kapotu i klasický „turbodvoulitr“ (2.0 TSi, 180kW). Ten však nenakopne 300 newtonmetry do pozadí řidiče hned ze startu. Spojení s DSG převodovkou je záruka rychlého a snad i hladkého řazení.

Prý to v této specifikaci udělá kilo za 7,3 vteřiny, není to kulervoucí hodnota, ale v běžném provozu takové zrychlení stejně nikdo jiný nemá. Spíš by mě zajímalo, jaké je pružné zrychlení, jestli DSG podkopne a správně využije točivý moment motoru. Doufám, že „Mat from CarWow“ to vezme do svých rukou a natočí přímé srovnání všech tří verzí (třetí verze je nafta, ale koho to zajímá). Což by mě mohlo přesvědčit, že to má smysl. Co to teda pohání? Pro puristy „srandamotor“ 1.4 TSi se 150 koňmi a k tomu berlička se 115 „elektrohřebci“. Společně pak tlačí plných 245 koní na přední kola. 

—závěr

Možná máme před sebou novou kategorii ostrých hybridů. “Hotbrid”?

Co říkáte na představení Vy?

podobné příspěvky

0 0 vote
Article Rating
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Share This